ДАТУМ: 14.4.2021.
ВАЖНИЈИ ТРИГОНОМЕТРИЈСКИ ИДЕНТИТЕТИ
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1479579/546/ss1-matematika-vazniji-trigonometrijski-identiteti
ДАТУМ: 12.4.2021.
ТРИГОНОМЕТРИЈСКЕ ФУНКЦИЈЕ ОШТРОГ УГЛА ПРАВОУГЛОГ ТРОУГЛА
ДАТУМ: 5.4.2021.
Примјена система линеарних једначина
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1436572/546/ss1-matematika-primena-sistema-linearnix-jednacina
ДАТУМ: 31.3.2021.
Дискусија система линеарних једначина
ДАТУМ: 29.3.2021.
Системи линеарних једначина – Крамерово правило (метода детерминанти)
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1423127/546/ss1-matematika-kramerovo-pravilo-metod-determinanti
ДАТУМ: 24.3.2021.
Системи линеарних једначина
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1419792/546/ss1-matematika-sistem-linearnix-jednacina
ДАТУМ: 28.10.2020.
Рационални алгебарски изрази
Рационалан број је број који се може написати у облику разломка. Исто тако, рационалан алгебарски израз је израз који се може написати као разломак, или количник два алгебарска израза. Најчешће су ти алгебарски изрази полиноми.
Дакле, ако су P(x) и Q(x) два полинома, онда израз
називамо рациомалним алгебарским изразом.
Они се могу скраћивати исто као разломци:
једино што је мало компликованије раставити полиноме на просте чиниоце него бројеве. Значи, да би скратили разломак, треба да раставимо и бројилац и именилац на просте чиниоце и онда скратимо исте чиниоце, ако такви постоје. Исто тако, да би скратили рационални израз, треба да раставимо и бројилац и именилац на просте чиниоце и онда скратимо исте чиниоце, ако такви постоје. На примјер:
Важна напомена:
је потпуно скраћен рационални израз! Не смију се скраћивати x-ови! То је због знака +. Дакле:
Хајде и да докажемо то. Нека је, на примjер x = 2. Онда је:
Примјер 1. Упростити:
Раставимо бројилац и именилац и скратимо:
Примјер 2. Упростити:
Ове полиноме не можемо раставити на просте чиниоце одједном, зато посебно пишемо:
И сада чиниоце замјењујемо у разломку и скраћујемо:
ДАТУМ: 26.10.2020.
Примјена пропорционалности-вјежбање
Примјер 1.
Пошто имамо обрнуто пропорционалне величине, можемо саставити пропорцију
Примјер 2.
Од 10kg предива се добије 18m штофа. Колико метара штофа се добије од 35kg?
Пошто су величине директно пропорционалне, пропорција је
Примјер 3.
Самосталан рад:
- Радећи дневно по 6 сати 40 радника заврши неки посао за 20 дана и за то приме 192000 динара. Колико дана треба да ради 50 радника ако раде по 8 сати дневно, да би примили укупно 160000 динара?
2. Од одређене количине бакра може се изваљати 10 табли дужине 2m, ширине 1,5m и дебљине 2mm. Колико се табли, дужине 1,2m, ширине 0,5m и дебљине 4mm, може изваљати од исте количине бакра?
datum: 25.03.2020
Nastavna jedinica: Linearne nejednačine
datum: 26.03.2020
Nastavna jedinica: Linearne nejednačine
datum: 01.04.2020
Nastavna jedinica: Sistem linearnih nejednačina
datum:02.04.2020
Nastavna jedinca: Nejednačine
datum:08.04.2020
Nastavna jedinica:Sistem linearnih jednačina sa dvije nepoznate
datum:09.04.2020
datum:15.04.2020
datum:16.04.2020
datum:22.04.2020
datum:23.04.2020
datum:29.04.2020
datum:30.04.2020
datum:06.05.2020i
Nastavna jedinica: Sistem linearnih jednačina sa tri nepoznate
Gausova metoda